Rakkautta ja terveyttä

Ovi napsahtaa kiinni. Olen porttikäytävässä ja parin metrin päässä vanhempi iloisen punaiseen takkiin pukeutunut nainen pudottaa juuri postia naapurini laatikkoon. Hän kääntyy ja me tervehdimme. ”Haluatko paikallisen ilmaisjakelulehden”, nainen kysyy iloisesti hymyillen. Minun ovessanihan lukee, ei ilmaisjakelua, kiitos. ”Voinhan minä ottaa”, vastaan itsenikin yllättäen. Otan lehden ja toivotan hänelle mukavaa iltaa. ”Paljon rakkautta ja terveyttä sinulle”, hän sanoo. Minä en usko korviani ja kysyn: ”Anteeksi mitä sanoit?” Hän katsoo minuun jälleen iloisesti ja toteaa: ”Paljon rakkautta ja terveyttä sinulle.” Kiitän häikäistyneenä ja kysyn, mikä saa hänet sanomaan noin. Hän toteaa: ”Minusta on kiva tehdä muille sitä, mitä toivoisin heidän tekevän minulle.” Minä ihastelen hänen viisauttaan ääneen ja sanon pari kertaa naama nauraen takaisin: ”Paljon, paljon rakkautta ja terveyttä sinulle.”

Tekijä: Lenita Lehtonen

Minusta on ihana ihmetellä elämää ja ihmisiä, kirjoittaa ja höpöttää. Intohimoni on auttaa ja palvella. Rakastan luontoa ja autan ihmisten hylkäämiä koiria. Olen työskennellyt vuosikymmeniä viestinnän, koulutuksen ja hyvinvoinnin parissa. Olen toiminut pitkään yrittäjänä ja viestintäkonsulttina. Koulutukseltani olen merkonomi ja terveystieteiden maisteri.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s