Läsnäolo auttaa

Ystäväni saattoi minut juna-asemalle viime viikolla. Hän tuli apuun, koska minulla oli tyttäreni koira ja paljon tavaraa mukana. Hän kantoi iloisena osan raskaasta kuormastani ja saatteli meidät junaan.

Seuraavana päivänä hänen rakas puolisonsa menehtyi. Nyt minä haluaisin vuorostani ottaa ja kantaa osan ystäväni taakasta, vaan se ei taida olla mahdollista. Kysyn asiaa häneltä ja hän vastaa kauniisti, että läsnäolo auttaa.

Kuolemaa on niin vaikea käsittää. Olen iloinen ystäväni puolesta, sillä hän sai elää pitkän liiton rakastamansa hienon ja huomaavaisen miehen kanssa.

Mies tiesi, että kuolema oli lähellä ja hän totesi silittäen vaimonsa kättä ja poskea, että sellaista se elämä on.

Tekijä: Lenita Lehtonen

Minusta on ihana ihmetellä elämää ja ihmisiä, kirjoittaa ja höpöttää. Intohimoni on auttaa ja palvella. Rakastan luontoa ja autan ihmisten hylkäämiä koiria. Olen työskennellyt vuosikymmeniä viestinnän, koulutuksen ja hyvinvoinnin parissa. Olen toiminut pitkään yrittäjänä ja viestintäkonsulttina. Koulutukseltani olen merkonomi ja terveystieteiden maisteri.

2 vastausta artikkeliin “Läsnäolo auttaa”

  1. Moi Lenita!

    Kaunis kiitos äitini tukemisesta ja hänelle tärkeästä ystävyydestäsi. Harmi, että olet lähdössä pois! Kuulin, että olit kiinnostunut koiraprojektistamme, joten laitan sulle blogiosoitteen, jossa kertoilen Ron-poikamme juttuja. Innoissani aloittelin jo, vaikka koko koiruus on vielä Espanjassa…..

    http://www.rescueron.blogspot.com

    T. Susanna

    Tykkää

    1. Moi Susanna, kiitos paljon viestistäsi. Sinulla on ihana äiti ja minulla ihana ystävä. Olen siitä hyvin kiitollinen. Olen myös hyvin onnellinen Ron-koiran puolesta <3. Tie parkkipaikalta Espanjasta Suomeen on pitkä fyysisesti, mutta laadullisesti se on ihan huikea juttu tuolle pienelle karvakorvalle ja varmasti teillekin. Upeeta, että löysitte toisinne ja tarjositte kaverille kodin. Kiitos osoitteesta, seuraan tilannetta innolla. Teillä on mielenkiintoiset ajat edessä. Kaikkea hyvää, Lenita

      PS. olen käynyt useita kertoja Espanjassa, mutta en ole tajunnut tarjoutua auttamaan koiran tuonnissa. Vasta jokin aika sitten tiedostin, että sellaista apua tarvitaan ja asia muistui mieleen, kun kuulin koiranne tulosta. Siitähän ei käsittääkseni ole edes mitään vaivaa. Pointti on kai se, että yksin sieltä ei voi koiraa lähettää, vaikka sillä jo on koti Suomessa tiedossa.

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s