Rakastuin mä Helsinkiin

Rakastan merta, mäntyjä ja kallioita. Ne antavat minulle valtavasti energiaa. Hoitavat. Tasapainoittavat. Rauhoittavat.

Olen kävellyt ja pyöräillyt edestakaisin kymmeniä kilometrejä Helsingin ja Espoon rantaviivaa. Miten kaunista siellä onkaan. En osannut moista odottaa. Espoolle annan lisäpisteen siitä, että siellä on pitkä merkitty maisemarantareitti kävelijöille ja pyöräilijöille.

Molemmat kaupungit ovat todellisia merenrantakaupunkeja ja voisin näin ollen hyvinkin kuvitella asettuvani seudulle pidemmäksikin aikaa. Kun teen rahaa, ostan asunnon Vuosaaren Aurinkorannasta tai Espoon rantamaisemista. Muitakin hyviä vaihtoehtoja on. Kannattaa pyöriä siellä, missä on hyvä olla.

Vaikka olen rakastanut merta ja kallioita pienestä pitäen, tajuan entistä selkeämmin, miten tärkeitä ne minulle ovat. Uskon, että meillä kaikilla on omat voimaa antavat elementit. Minä rakastan myös luonnon ääniä. Niistä rakkaimpia ovat meren äänet ja haavanlehtien havina.

Tekijä: Lenita Lehtonen

Minusta on ihana ihmetellä elämää ja ihmisiä, kirjoittaa ja höpöttää. Intohimoni on auttaa ja palvella. Rakastan luontoa ja autan ihmisten hylkäämiä koiria. Olen työskennellyt vuosikymmeniä viestinnän, koulutuksen ja hyvinvoinnin parissa. Olen toiminut pitkään yrittäjänä ja viestintäkonsulttina. Koulutukseltani olen merkonomi ja terveystieteiden maisteri.

2 vastausta artikkeliin “Rakastuin mä Helsinkiin”

  1. Minäkin rakastan erityisesti juuri merenrantoja, kallioita ja mäntyjä!
    Ne ovat ehdottomasti pääkaupunkiseudun paras puoli ja niillä pitää päästä käymään ympäri vuoden, että jaksaa sisemmällä Helsingissä muun ajan.

    Tykkää

    1. Hei Kiki! Kiitos viestistä. Meillä on paljon yhteistä ja varmasti moni muu kokee samoin. Itse en ole vielä tutustunut pääkaupunkiseudun talveen. Ehkä jossain vaiheessa saan senkin kokea. Kaikkea ihanaa sinulle.

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s