Valintaperusteena rakkaus

Olipas helppo tehdä valinta! Se oli sitä välittömästi oivallettuani, että toisen vaihtoehdon taustalla oli pelko ja toinen taas oli kotoisin rakkaudesta. Jestas, että tunnen riemua ja kiitollisuutta tästä oivalluksesta ja sitä seuranneesta valinnastani.

Vietin viikon tyttäreni kanssa. Se oli myös hänen toiveensa ja siitäkin olen kiitollinen. Neidiltä leikattiin nimittäin viime tiistaina jalka. Vaikka avun tarve oli lähinnä fyysinen, on henkisellä tuellakin varmasti tärkeä sijansa. Ensimmäinen leikkaus, nukutus jne.

Olin ajatellut, että Netta saa apua kavereiltaan. Ajatus pyöri vanhaan malliin, en voi, en ehdi, on niin paljon tehtävä… Yliopistolla on vilkkain sesonki menossa. Pelkäsin, että putoan kärryiltä ja toisaalta myös kovasti halusin osallistua espanjan tunneille. Nyt 23-vuotias tyttö on tottunut moiseen. Kun hän oli pieni, en aina ehtinyt hänen tanssiesityksiinsä tai menin kiireellä vastentahtoisesti ja kun ajoin häntä kiireellä harrastuksiin, puhuin yleensä samalla työasioita puhelimessa.

Pelko sekoittaa pienen pään ja kiire hämmentää soppaa. Jotta ei tarvitse ottaa vastuuta, voi aina lisätä kiirettä. Onneksi jossain vaiheessa oivalsin, että en halua sitä enää. Päinvastoin, haluan pysähtyä, haluan antaa tilaa rakkaudelle. Ja sitä mitä haluan, sitä minun kannattaa antaa.

Mokasin muutaman kerran olemalla tahditon. Sitä se tekee, jos irtaantuu tästä hetkestä. Mutta ei se mitään, viikosta jäi tosi hyvät fiilikset. Olen niin iloinen, että sain olla avuksi. Nyt olen taas Jyväksylässä opintojeni parissa ja neiti isäpuolensa hoivissa.

Miten sitä jääkään helposti kiinni kaikkeen mahdolliseen, kuten kiireeseen ja rutiineihin. Jos putosin kyydistä, se ei haittaa. Olen varma, että rakkaus kantaa.

Tekijä: Lenita Lehtonen

Minusta on ihana ihmetellä elämää ja ihmisiä, kirjoittaa ja höpöttää. Intohimoni on auttaa ja palvella. Rakastan luontoa ja autan ihmisten hylkäämiä koiria. Olen työskennellyt vuosikymmeniä viestinnän, koulutuksen ja hyvinvoinnin parissa. Olen toiminut pitkään yrittäjänä ja viestintäkonsulttina. Koulutukseltani olen merkonomi ja terveystieteiden maisteri.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s