Kalkkunaa ja karpalohyytelöä

Siitä tuli eilen 25 vuotta, kun valmistin kiitospäiväillallisen kalkkunoineen ja karpalohyytelöineen USAssa. Hyvää oli!

Vietin jenkeissä upean vuoden. Olen kiitollinen amerikkalaisten anteliaisuudesta. Se teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Olin otettu siitä, miten työkaverit auttoivat minua niin vuokra-asunnon, auton kuin huonekalujenkin hankinnassa. Automyyjä kannatteli sateenvarjoa pääni päällä, kun tutustuimme menopeleihin vesisateessa. Pidän siitä, miten sikäläiset tervehtivät kaupoissa ja kadulla. Tykkään myös siitä, miten he ilmoittavat ennakkoon (excuse me), kun ovat yllättäen tulossa lähelle ja sanovat samoin, jos vahingossa koskevat.

Minä pidän amerikkalaisista. He viettivät kiitospäivää eilen, mutta käytännössä koko viikonloppu on juhlaa. Perheet ja suvut ovat kerääntyneet pitkienkien matkojen päästä yhteen tänä viikonloppuna.

Onnekseni olen minäkin saanut vierailla USAssa tuon vuoden jälkeen. Edellisestä kerrasta on tosin jo muutama vuosi. Virtuaalisesti matkaan sinne kuitenkin lähes päivittäin, sillä kuuntelen sikäläisi valmentajia ja muita mielenkiintoisia tyyppejä.

Yksi tällainen valmentaja, Cheryl Richardson, kertoi jakavansa kiitospäivän aikoihin pieniä lahjoja. Tapa on kuulemma perintöä isältä. Cheryl saattaa viedä lahjoja esimerkiksi palolaitoikselle, kaasulaitokselle ja postiin. Kohteet käsittääkseni saattavat vaihtua vuosittain.

Sydämestäni toivon kaikille, heille ja meille, mukavaa viikonloppua.

Tekijä: Lenita Lehtonen

Minusta on ihana ihmetellä elämää ja ihmisiä, kirjoittaa ja höpöttää. Intohimoni on auttaa ja palvella. Rakastan luontoa ja autan ihmisten hylkäämiä koiria. Olen työskennellyt vuosikymmeniä viestinnän, koulutuksen ja hyvinvoinnin parissa. Olen toiminut pitkään yrittäjänä ja viestintäkonsulttina. Koulutukseltani olen merkonomi ja terveystieteiden maisteri.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s