Rakastuin mä Helsinkiin

Rakastan merta, mäntyjä ja kallioita. Ne antavat minulle valtavasti energiaa. Hoitavat. Tasapainoittavat. Rauhoittavat.

Olen kävellyt ja pyöräillyt edestakaisin kymmeniä kilometrejä Helsingin ja Espoon rantaviivaa. Miten kaunista siellä onkaan. En osannut moista odottaa. Espoolle annan lisäpisteen siitä, että siellä on pitkä merkitty maisemarantareitti kävelijöille ja pyöräilijöille.

Molemmat kaupungit ovat todellisia merenrantakaupunkeja ja voisin näin ollen hyvinkin kuvitella asettuvani seudulle pidemmäksikin aikaa. Kun teen rahaa, ostan asunnon Vuosaaren Aurinkorannasta tai Espoon rantamaisemista. Muitakin hyviä vaihtoehtoja on. Kannattaa pyöriä siellä, missä on hyvä olla.

Vaikka olen rakastanut merta ja kallioita pienestä pitäen, tajuan entistä selkeämmin, miten tärkeitä ne minulle ovat. Uskon, että meillä kaikilla on omat voimaa antavat elementit. Minä rakastan myös luonnon ääniä. Niistä rakkaimpia ovat meren äänet ja haavanlehtien havina.